субота, 1. јануар 2022.

Ванредном провидуру Пјетру Ему (9. XII 1765.)

 

 

 

 


 

Ванредном провидуру Пјетру Ему 

9. XII 1765. 

Пресвијетли преузвишени господине, господине мој грљени, 

Примисмо Вашу пресвијетлу књигу и све разумљесмо што заповиједате. Господине пресвијетли,ако смо у тијелу и слаби от болести, али смо у памети  здрави, фала Богу. Ми смо сваке недјеље силали своје људи да гледају иде ли та болест напријед к нама, ма фала Богу, овамо се не примиче но како је љетос била у Подгорицу и преко Подгорице, тако је и сад, а Црна Гора, и Ријечка нахија и Црвничка нахија, и Жабљак, и пут Скадра - све здраво, фала Богу. А ми често пишемо главарима да се сваки чува. И чувају се добро, а Бог ћe све учуват, а знамо да су ти неки напунили главу који су тамо доходили, ма нијесу све право казали, а ми ти право пишемо како је. И ако бисмо што изнова разумљели, бисмо Ви та[ј] час дали на знање. 

И ми смо на Вашу службу и моја старост да Ви је препоручена, а ми Ваши усрдни богомољци, и просимо Ви у Бога свакога добра и поштења. 

1765, дек[емвра?] 9. 

Владика Сава на службу 

Оригинал, писан руком владике Саве. ИАК, фонд УП 92 (1763—1765).








Нема коментара:

Постави коментар