субота, 8. јануар 2022.

Ванредном провидуру Валерију Антелмију (22. IX 1751.)

 

 

 

 

Ванредном провидуру Валерију Антелмију 

22. IX 1751. 

Пресвијетли преузвишени господине, господине мили, 

Давамо на знање Вашему пресвијетлому господству како смо били молили господина кавалијера за једнога ђетића нашега да ми га справи у Цариград. И справи ми га, и дође, и убише га Његуши на службу принципову пред град принципов. Фала Богу, ваља трпљет. [И] да зна Ваше пресвијетло господство сила [слао] сам попа Стефана два пута у град да ми оправи што ми је от потребе и нијесу га пуштали. Не знам за који узрок, зашто ми стојимо у Приморје, у земљу преведрога принципа. Грбљане, и Махине, и Поборе пуштају, а нас не, а ми шњима живимо. Не могу знат зашто се то чини от мојијех људих. Када су биле велике контoмaциjе, нигда није било забрањено мојијема људима да не улазе у градове принципове. И били смо и приђе писали Вашему пресвијетлому господству. Нијесмо одговора имали. И молимо Ваше пресвијетло господство да нам дарујете мало праха за мине. Немамо кому искат но у Бога и у Вашега господства. И ми смо cлyгe Ваше преведрости. 

И молимо Господина Бога за Вашу преведрост. 

1751, сек[темвра?] 22. 

Бискуп Сава на службу 

Оригинал, писан руком владике Саве. ИАК, фонд УП 71 (1750—1752).








Нема коментара:

Постави коментар