понедељак, 10. јануар 2022.

Ванредном пpoвидуру Марину Донау (29. XII 1745.)

 

 

 

 

Ванредном пpoвидуру Марину Донау 

29. XII 1745. 

Пресвијетли и преузвишени господине, господине мој прегрљени, 

Ми нижеименовани клањамо се Вашему пресвијетлому и преузвишеному господству и умиљено поздрављамо и просимо грацију да нам опростите поради двије књиге које сте нам писали за Црногорце да не хоте с миром стојат от судитах принциповијex. Нијесмо могли приђе отписат. Сад отписујемо да пуно жалимо ваш труд и муку коју Ви дају неразумни људи. А ми смо се научили зло трпљет и подносит. Писали смо им доста остро. Јошт нећемо мањкат. И ако не престану, можемо се домислит како ће престат да зље не чине. Ако ме уз[x]oће мало послушат преведри принцип, имамо изјавит Вашему пресвијетлому и преузвишеному господству у друго писмо али устима говорит, ако Бог изволи. И тако разумијемо да је Василије писа у преведри Сенат лаживе књиге и притиснуо фалсијема мохурима от свијех главарах, а главари за то не знаду. Но су то они мохури фалси што је вадио у Млецима и притиска на фалсе књиге да превари преведрога принципа и да му благо измами. Зато молимо Ваше пресвијетло преузвишено господство да бисте писали у преведри Сенат да те вишеречене књиге не примају за истину ништа. Тако и преузвишеному господину ђенералу. И сад да немају ниједнога мохура примат за истину, зашто их је фалсијех извађено стотина. И то је Василије кријући писа от нас. И ми смо га питали, и говори: „Ја писа нијесами”. А знамо да јест писа. И знамо да је пуно ову крајину смутио приђе него смо ми дошли и напунио лажавијех књигах и цареву и принципову земљу. Пак јошт не хоће да престане. Пак криви кавалијера Болицу и остале који нијесу нимало криви, но исти вишеречени све. И простите нама, зашто Ве пуно трудимо. Ми смо вљерни и понижени слуге били и бићемо преведрога принципа. 

И молимо Господина Бога за Ваше пресвијетло и преузвишено господство. 

1745, декемвра?] 29.

Бискуп Сава скандаријски и приморски на службу 

Адреса: нема. 

Оригинал, писан руком владике Саве. ЗЈТ 8711-X/и—13









Нема коментара:

Постави коментар