недеља, 9. јануар 2022.

Братији манастира Савине (3. IV 1749.)

 

 

 

 

 

Братији манастира Савине 

3. IV 1749. 

Христос васкрсе, братијо, 

Многочасни господине, господине оче, игумне Арсеније и господине протосинђеле и прочаја братијо. 

Примисмо писмо чaснoје от вашега братства. Што ми пишете и печалујете да се нијесмо на вас што расрдили, ја, братијо, нијесам ваистину, нити јеште имам вине, зашто бих се на вас јазбио. Што ли ми пишете да сам вас укара да иштете господства, нијесте добро разабрали. Ми смо писали за оне који не престају ни данас, но иду и по дневи и по ноћи како Јуда, ма нека их Г[оспод] по делам их да ваздаст им мазду. А што ми пишете поради књиге, нијесте имали от патријарха по нашему прошенију, он је писа и посла. И ми је вам шиљемо да је видите, пак храните докле је нам опет предате. А књигу коју ви је Стефан донио, та је књига из Подгорице дошла. Ја не знам што је у њу било, тако ми Бога милостиваго, нити знам ко је н[а]ређива ни тко је брчкаа. Фалећи Бога, у то се нећу наћ винан нимало. Закладе сам, брате, примио које ти је закладио Василије. И ја сам дужник вам и вашој светој обитељи 12 цекинах, говорим 12 цекинах у злато, и мољу да чекате. Сад немам но сам размакнут са свијех банда, ма ћемо платит, ако Бог да. Све ће ви господин поп старац и господин кнез и устима казат моју миса. 

Господину часному протосинђелу и свој брати[ји] љубазно  поздрављеније са благословенијем пришиљемо, такожде и часним господаром капетаном, и суђам, и свој поштеној комунитади. И ваше с[ве]тије молитви да не оскудејут от нас  грешни. Амин. 

1749, априла 3. 

Архијереј Сава на службу вашега братства 

Оригинал, Писан руком владике Саве. Чува се у манастиру Савини код Херцег Новог. Факсимил објавио Д. Медаковић: Манасшир Савина. Велика црква. Ризница Рукописи. – Београд, 1978, слика 107.









Нема коментара:

Постави коментар