субота, 8. јануар 2022.

Ванредном провидуру Винченцу Гритију (1749.)

 

 

 

 

 Ванредном провидуру Винченцу Гритију 

1749. 

Идемо понижено поклонити се Вашему пресвитому господству с овијем нашијем малијем листом. И приказујем Вашој преведрости како мишљах поћи у Луштицу у визиту и Ваше пресвијетло господство рекло Стефану да причекамо једну сетеману. И ми испунили Вашу заповијед и чекали цијелу сетеману, пак пошли. И тако Ваше пресвијетло господство разумљело и нама послало да се вратимо замало. Ја сам Вашу заповијед обедио и вратио се. Дошли [с]мо у попа у Луштицу; нашли смо попа бона и слаба. Има двије године како је болан. Ја сам ста у једну кућу с мојијема љу[д]ма, а поп и чељад у другу. Мијешали се нијесмо ни с ким, ни сам ходио у визиту, но смо разумљели Вашу заповијед и вратили се ончас, како ће ти бит каза господин војвода от контада с којијем сам се става у Кртоле на путу када смо се вратили. И молимо Ваше пресвијетло господство немојте имат зло срце на попа али на капетана, зашто нијесу у то криви ништа, а поп слаб, болестан. Не бих рад да му дође која јазба, но и опет молим Ваше пресвијетло господство немојте имат коју злу вољу на њега. И молимо те, пресвијетли господине, за тога Митра Бугарина. Смилујте се на њега. Ето толико доба како стоји пред Котор. И ми Вашу сваку (заповијед) обедивамо и служимо господству пресвијетлому. Нека и нама која прође у Вашега господства, а зла није ничесова, Богу фала, но је све здраво и добро на сваку банду.

И ми смо Ваше слуге вљерне они исти први са свијем срцем.

И молимо Господина Бога за Ваше господско здравље.

Бискуп Сава скандаријски и приморски на службу

Оригинал, Писан руком владике Саве. ИАК, фонд УП 69 (1748—1749).









Нема коментара:

Постави коментар