недеља, 16. јануар 2022.

Ванредном пpoвидуру Mаркантонију Тревизану (31. XII 1738.)

 

 

  

 

 

Ванредном пpoвидуру Mаркантонију Тревизану 

31. XII 1738. 

Пресвијетли и преузвишени мој господине, господине прегрљени, 

Ми нижепотписани давамо на знање Вашему свијетлому и преузвишеному господству како су неке новитаде изнова излегле от Вашијех фратарах и су на оток под Кртоле: чине једне неприлике што нијесу први чинили, вљеру нашу псују и не стимају низашто, муче христијане и кршћане тудије, теке се чудимо што чине. За то, господине пресвијетли, много ће ти људих пос[вј]едочит да у Кртоле и у Луштицу није било от старине ниједнога латинина, но све хришћани от нашега закона, ма сад има и латинах. Ја не сметам ако ће и они поћ.  Закон је Ваш свет и добар, ма нијесмо ни ми погани, нијесмо Турци, но смо крштени у закон свет и добар грчаски, и ми стојимо на п[од]ументу, како нам заповиједа црква вaсточна. Зато веома молим Ваше пресвијетло и преузвишено господство заповијeдa[ј] им, како принцип који си, нека стоје с миром, нека пук не муте, а ми се у њих ствари не мећемо. Нека с миром благују и пију, и почијевају, зашто они мљу да га сваки муктице благује како и они. И молим много Ваше пресвијетло и преузвишено господство даруј ми тога Кртољанина; није им крив, сиромах, ништа. Ту ми грацију даруј. Ми смо твоје вљерне слуге и бићемо. Ти си нам принцип. Ми смо свеђер у твоје руке. От Господина Бога и от Вашега господства утећи се не може.

И молимо Господина Бога за Ваше пресвијетло и преузвишено господство и жудимо Ви свакога поштења. 

1738, декември 31. 

Владика Сава на службу Вашега пресвијетлога и преузвишенога господства

Оригинал, писан руком владике Саве. ИАК, фонд УП 57 (1737—1738).









Нема коментара:

Постави коментар