четвртак, 30. децембар 2021.

Генералном пpoвидуру Антонију Ренијеру (23. I 1768.)

 

 

 


Генералном пpoвидуру Антонију Ренијеру

23. I 1768. 

Пресвијетли преузвишени господине, господине мој грљени, 

Опрости ми, преведри принципе. Био сам преварен от проклетога ђавола који је доша у Махине у земљу принципову. И није ме мога нигда преварит, но дође у петак који је паса на уру ноћи на Стањевиће великом форцом, зашто ја не хоћу обедит његове заповиједи. Ту смо се пуно инадили. И ту се закле на часни крст и на свето [Ије]јвангелије, и на прилике Бож[ј]е да је он исти који говори пук. Кад ја то чух, ја се преварих и писах Вашему пресвијетлому преузвишеному господству фалсу књигу и послах у Будву мађору да Ви је пошље, а послах је попу Косту, зашто ја бљех у Махине. Када ја дођох на Стањевиће до двије уре, мене књига от баила московскога из Константина града. Ето Вашему пресвијетлому преузвишеному господству шиљем копију од исте књиге која ми је јуче дошла је ови ђаво сву земљу смутио и преварио. А тому су главари криви који мене нијесу слушали. А а сам в[ј]еран мому преведрому принципу, тако ме в[ј]ера не убила! И тако шиљем копије у сваку наију нека виде какви су људи и за ким иду. Већ не знам што ће се сад учинит. Писаћемо Ви. А ми ниіесмо за то криви, тако ми Бога и матере Бож[ј]e и светога Марка, но сам остара, пак ме не слуша нитко. 

И молимо Бога за Вашу преведрост. 

 1768, [ј]ануарија 23. 

Владика Сава на службу 

Адреса: Пресвијетлому преузвишеному господину, господину и господару Антонију Ренирцу провидуру ђенералу от Делмације и Арбаније, и Котора, и Новога, у Котор 

Оригинал, писан руком владике Саве. ЗЈТ 8711—XXIV/a-20








Нема коментара:

Постави коментар