четвртак, 16. децембар 2021.

Cyђама у Паштровићима (4. IX 1728.)

  


Cyђама у Паштровићима

4. IX 1728.

Препоштовани cyђe и вас поштовани зборе,

Примите ови мали лист у велику стиму и у праву љубав коју вазда држимо сврх вас и немо[ј]те се јазвит зашто је намало књиге. Ово је све из преше за приђе авизат ве, а от велике муке коју подносим међу ови проклети и безразумни народ који не хоће изабрат што је боље за њих спасеније от душе. Доходише овден данас Цетињани и тако се заклеше да нијесу преко вљере ништа узели, него говоре да љубе мир с вама учинит сад у први понедјељник, а силали су у Бјелице да врну оно имање Јова Андрова и да дођу и они на умир. И стари би кћели доћи, ма је млађијех и злијех веће који не слушају старије. И тако су се останули мутећи међу собом, а овизи говоре да се мире сами, ако они и не дођу и вјеру дају тврду до Покладах, до 14. нојемра, а у понедјељник кметство, ма изван градовах ту ђе близу вас. И вјерујте да би мене милије било и лакше за мене да хоће у град, ма кад не хоће, ми им силом учинит не можемо, нако само да их вржемо у проклетство да се горе очају и помаме на зло. А мучно ми је и поради преузвишенога господина софрапровидура да се што не расрчи, а нека Бог зна, ми бисмо ради са свијем правијем срцем да његову преузвишеному господству сваку достојну службу учинимо, ма се не може све колико би се кћело, него онолико колико смо моћни. А еда Господин Бог допусти мало по мало тер се и све смири, зашто сами знате да је Цетиње сад јако племе. Ако се шњима умиристе, са свакијем ћете се лакше умирит и ваља шњима установит и утврдит за сваку работу изванску. Ви сте разумни. Можете то на кметове утврдит, а ја ту мало могу и помоћ, зашто је то суд свјетовни, ма ћу и ја припомоћ колико узмогу проклинат и задржават и от цркве отлучеват. То је наш суд, а ваш је кметовски башка. Прикажите ови лист преузвишеному господину софрапровидуру да ве што не кара, а ја немах сад на прешу на што писат његову преузвишеному господству, ма ћу систи у суботу и ја доље. 

1728, нојем[pa] 4.

Данил владика 

Оригинал, писан руком владике Данила. ИАК, фонд УП 46 (1727-1729, бр. 829).







Нема коментара:

Постави коментар