четвртак, 30. децембар 2021.

Генералном провидуру Антонију Ренијеру (30. VIII 1768.)

 

 

Генералном провидуру Антонију Ренијеру 

30. VIII 1768. 

Пресвијетли преузвишени господине, господине мој грљени,

Ето зна Ваша преведрост све чињење што се чинило у ову земљу, ево година данах. И ја, старац владика, поради преведрога принципа бих под арест три мјесеца и сасвијем разурен не могући трпљет што се говори на преведрога мојега принципа којега сам вазда вјерно служио, тако ме в[ј]epa не убила: А сада се уздам у Бога и у преведрога принципа да неће моју старост тако обнестимат и моју службу заборавит. Писали смо господину софраитеденту поради Махинах, и Поборах, и Брајићах да вашој преведрости оповиједа, зашто нијесам мора тежат Вашему пресвијетлому преузвишеному господству. И зато ми није одговорио никаква одговора. Пресвијетли преузвишени господине, господине, тако ми Бога и блажене Госпе, и моје душе и моје чаше самртне, нијесам ни у што крив, ни сам фалио мому принципу ни у што, но за моју правицу свијет је на мене уста. А досад је служба свакому ваљала у преведрога принципа. А мене ако ће и погинут фала Богу, такве смо среће. Mа се не надам ћете се мном огријешит, но да ћете ми који провижијун дат. Ја сам изгубио живот и благо за мојега пресвијетлога принципа. 

И жудимо Ви от Бога добра здравља и поштења. 

1768, августа 30. 

Владика Сава на службу 

Адреса: Пресвијетлому преузвишеному господину, господину и господару прегрљеному господину Антонију Ренијеру проведуру ђенералу от Делмације и Арбаније, у Котор 

Оригинал, писан руком владике Саве. ЗЈТ 8711 — XXIV/a-21

 

 







Нема коментара:

Постави коментар