петак, 17. децембар 2021.

Ванредном пpoвидуру Антонију Бембу (16. VIII 1729.)

 

 

 


Ванредном пpoвидуру Антонију Бембу

16. VIII 1729. 

Пресвијетли и преузвишени господине, господине предраги,

Аште и с муком и слабошћу нашом не могу ни служит, ни писат, ма онолико колико могу, толико ћу служит и вазда се поклонит Вашему пресвијетлому и преузвишеному господству. Чује се сад неки нови глас да иде четири стотине масак праха и олова у Бар и у Улцињ, а друге четири стотине у Спужи Подгорицу, а треће четири стотине у Скадар и у Жабљак. То ти се тако чује, а Ваше ће преузвишено господство боље за то знат. Толико ми што чујемо, то Ви и пишемо, а Бог зна не могу ни писат, него сам фалио и очима, а другому не дам да ми пише. Утолико смо паки чули да је заповиђело Ваше преузвишено господство Кртољанима да не продају тигле. Зато молим Ваше преузвишено господство да ми пуштите узет четири миљара тигал за моје аспре, а два су ми миљара дужни. То су усве шест миљар. Чекаћу одговор до 8 дни.

И остајем и бићу на службу Вашему пресвијетлому господству

Данил владика цетињски Божијеју милостију митрополит скендеријски и [приморски]

1729, a[в]густа 16.

Адреса: Пресвијетлому и преузвишеному господину и господару софрапровидуру господину Антонују Бенбу у пресвијетле руке у Нови, скоро скоро

Оригинал, писан руком владике Данила, ИАК, фонд УП 49 (1728-1730, бр. 210).

 








Нема коментара:

Постави коментар